blog

ANGER

経営者の怒り

は、しばしば「黄色」という色に例えられます。黄色は注意を喚起し、エネルギーと緊急性を象徴します。経営者の怒りもまた、組織内の問題や課題への注意を集める信号となることがあります。しかし、怒りは正しく管理されなければ、チームの士気や創造性を損なう恐れもあります。怒りを感じたとき、経営者はその原因を深く理解し、建設的な方法で解決策を導き出すことが肝要です。穏やかさと決断力を兼ね備えることで、怒りは有益な変化のきっかけとなり、組織の成長に貢献することができます。

Anger as a manager

is often compared to the color yellow. Yellow calls for attention and symbolizes energy and urgency. Managerial anger can also be a signal to draw attention to problems and issues within the organization. However, anger, if not managed correctly, can also undermine team morale and creativity. When anger is felt, it is imperative that management deeply understands its causes and uses constructive methods to find solutions. By combining calmness and decisiveness, anger can be a catalyst for beneficial change and contribute to organizational growth.

ひとこと

怒りはユニコーン。
Anger is a unicorn.

2023-11 JUN